onsdag 15 oktober 2014

Good day

Höst morgnar. Mörkret ligger på då väckarklockan ringer. Det försvinnande ljuset är det jag klarar av mindre bra den här årstiden. Min energinivå sjunker.
Den här dagen började med en liten kamp mot tröttheten och fortsatte sedan med att jag insåg att vinterkylan nu på allvar är på intåg. Dagen avslutades med gott kaffe (har jag sagt att jag älskar kaffe?) i det allra bästa sällskapet och med nya svarta boots för undertecknad.
En bra dag och energinivån är påfylld.

Är också glad över att inredningen här hemma äntligen, äntligen börjar hitta sin form. Av olika orsaker har jag inte prioriterat att slutföra inredningen, men nu kan jag snart vara nöjd med hur det ser ut. Ordning i hemmet, ro i själen.
October and the mornings are dark when the alarm goes off. The darkness this time of the year is  something I can find difficult. My energy levels go down.
This day started off with a big yawn fighting being tired, continued with enjoying/enduring the first really cold autumn day and ended over a good coffee in the best company and new black boots for yours truly. A good day.