onsdag 3 oktober 2012

Friends & flowers

Inom loppet av några dagar har jag fått njuta av två roliga tjejkvällar i underbara damers sällskap. Först i form av födelsedagsmiddag på fredagen med härliga, nyfunna vänner och igår i form av afterwork här hemma hos mig med fina vänner jag fått via min senaste arbetsplats. Och som om inte detta var nog väntar ännu en tjejträff på veckoslutet. En efterlängtad träff. En roadtrip med de bästa blonda brudarna. Vänners och fungerande sociala relationers positiva inverkan på välmåendet är ett bevisat faktum. Som kvinna får jag enormt mycket styrka, energi och framför allt glädje av diskussioner, skratt och utbyte av tankar med andra kvinnor. Är lyckligt lottad som kan kalla så många kloka och vackra kvinnor & män mina vänner.
Lika övertygad som jag är av vänskapens positiva inverkan på välmåendet tror jag på blommors glädjande och kraftgivande effekt. Eftersom jag skulle ha gäster igår fick jag pryda hemmet med nya kritvita nejlikor. När jag tittar ut på balkongen står ljungen där och inväntar vintern. En ny liten tomatplanta har flyttat in i köket. Grönväxterna lyser djupgröna och sunda. Extra glad blir jag av mina favoriter - tulpaner, pioner och buketter av vilda sommarblommor. För mig är blommor helt enkelt pricken på i:et i en vacker inredning.

I´m convinced of the proven fact that friendships and positive social relationships have a huge impact on your wellbeing. I´m very lucky to be blessed with so many good, beautiful and wise friends in my life. Flowers are another thing that makes me happy. All flowers are pretty, but I get extra happy when I get my eyes on my favourites -tulips, piones and bouquets of wild summerflowers. For me flowers are the last finishing touch in a beautiful space.