söndag 28 oktober 2012

Veckan som gått

Redan söndag. Veckan har gått så fort. Studier gällande perspektivlära under dagarna, jobb på kvällarna. (Extraknäcker nuförtiden på inredningsavdelningen på Det stora varuhuset för att finansiera mina studier.) Däremellan har jag jagat lampskärmar. Sprungit igenom alla små och större inredningsaffärer i Helsingfors, Esbo och Karis utan att hitta vad jag söker. Hur svårt kan det vara att hitta enkla, randiga lampskärmar i blå-vitt eller grön-vitt till ett pojkrum? Letandet fortsätter. På en av mina rundor tittade jag in i inredningsaffären Peroba på Fredriksgatan. Blev lite kär i deras utbud av industrilampor, porslinskärl, skinnfåtöljer, fyndiga möbler och mattor. Därför bjuder jag er på lite bilder från Perobas webshop. Ha en skön söndagkväll allihopa!


Sunday and the week have gone by so fast. Studies at day and work after that. (I´m working extra at a big department store to finance my studies.) Then I have been searching for the perfect lampshades for a boy's room. Been through every interior design store in Helsinki, Espoo and Karjaa without finding what I´m looking for. At one of my rounds I visited Peroba interior design store in Helsinki. Fell in love with the industrial style lamps, rugs, furniture and leather chairs in their sortiment. I have posted some goodies from Peroba´s webshop for you to enjoy. Have a lovely Sunday evening everybody!