söndag 17 mars 2013

Den lilla blogg-träffen

Veckan har flugit förbi med fart. Mycket program - ingen tid att skriva blogg. Söndag är helt tydligt min nya bloggdag. Skall börja med att berätta om veckans roligaste och mest inspirerande evenemang.  
På torsdagen gick lilla blogg-träffen i Grani av stapeln och jag fick sitta ner för att diskutera bloggar och bloggande med dessa underbara kvinnor. Camilla, Sofi, Mia, Johanna, Anne och Cia var med. Girlpower i allra högsta grad, speciellt då det övriga programmet bestod av presentationer av modiga och företagsamma kvinnliga entreprenörer.


Träffen ordnades på mitt absoluta favoritcafé i Grankulla, Lähellä deli. Av ägarna Piia och Päivi fick vi höra om caféts koncept och verksamhet. Lähellä deli är ett litet, hemtrevligt och ekologiskt café i hjärtat av Grankulla centrum (läs beläget i köpcentret) som satsar på närproducerat, ekologiskt och salt&sött bakat på plats. Utöver caféverksamhet kan kunden även köpa med sig ljuvligt, färskt bröd, ekologiska produkter, beställa hem matkassar och boka catering.


Efter cafépresentation fick vi höra ägaren Kaisa presentera HALI, en nyöppnad lifestyle och inredningsbutik (även den belägen i köpcentret) med underbara inredningsprodukter, italienska läderväskor, fina kläder för både kvinnor och barn i sortimentet. Även denna butik är en av mina favoriter. Med gränslös budget skulle jag köpa det mesta på HALI. Som Grankulla-bo tycker jag det är fint att liknande små butiker öppnar här. Det behövs verkligen mer liknande verksamhet för att göra centrum mer dynamiskt och attraktivt. 
//On Thursday I attended a little event for bloggers in my hometown Grankulla. Very inspiring and fun to meet other bloggers (five wonderful women) and get to hear about women entrepreneurs in Grankulla.