tisdag 8 oktober 2013

Pluviophile = Lover of the rain?

München bjuder på regnigt och mulet väder. Så har det sett ut stora delar av hösten här. Få så fina, soliga och vackra höstdagar som jag sett att det varit i Finland. Trots att soliga och vackra höstdagar är att föredra tycker jag faktist också det är lite mysigt med det mulna, grå vädret. Jag måste bara se till att piffa upp det gråa och mig själv med färggranna sjalar, fina accessoarer, favorit blazern och söta ballerinor inomhus. Hemma har vi säkert aldrig heller haft så mycket färggranna inredningdetaljer som nu. Och ljus, filtar och mysbelysning har jag redan fastställt att jag gillar. Kanske bor det ändå en liten Pluviophile i mig?

It´s rainy and grey in Münich. It´s been rainy and grey most of the Fall so far here in Münich. I´ve noticed that the grey weather doesn´t effect me that much, if I remember to brighten up my days with colourful shawls, nice accessories, a favorite blazer and a comfy pair of ballerinas at work. We have also never had so many colourful interior details at home as we have this Fall. And as I have told you before I love candles, plaids and cozy lighting. Maybe there is a little Pluviophile in me after all?