lördag 29 mars 2014

Back

Jag är tillbaka. Bloggar. Har saknat skrivandet. Men det har också varit skönt med en paus, att få vila med presterandet och att få ha mina tankar för mig själv. Reflektera. Jag är tillbaka på ett annat sätt också. Jag är tillbaka i Finland. I mitt kära Helsinfors. Snart också i vårt hem (så snart våra hyresgäster flyttar ut). OCH jag ska börja på ett nytt jobb som för med sig nya, spännande möjligheter och saker i mitt liv.

Dessutom har jag blivit med ateljé! Tillsammans med tre goda vänner har vi hyrt ett ateljéutrymme för att ha en plats för skapande och en kreativ dialog. En dröm går i uppfyllelse. Känner på mig att denna vår kommer att bli en bra vår. Allt faller på plats. Jag är lycklig.

Tikau&friends. Min nya arbetsplats. // Tikau&friends. My new employer.


Inreder som bäst ateljén. Det blir detaljer i jordgubbsglass ljusröd och ljus mint. // We are currently styling the atelier. Details in strawberry icecream pink and light mint coming up.
I'm back. On the blog. I've missed writing, but it has also been a relieve to pause and have my thoughts to myself. To have time for reflection. I'm also back in another way. Back in my beloved Helsinki. Soon also back home (as soon as our tenants move out). AND I have a new job that will bring new exciting opportunities and things to my life. 

On top of this I also have an atelier now! I've rented an atelier space together with three good friends to have a place for creating and creativity. A dream coming true. I really feel that this spring is going to be a great one. Everything is falling in place. I'm happy to be back home.