söndag 30 mars 2014

Dreams of a home

Snart får vi flytta in till vårt hem igen. I april flyttar våra hyresgäster ut och vi får överta lägenheten. Inreder för fullt i mitt huvud och letar efter inspiration på pinterest. Planeringsskedet är det bästa jag vet. Pirret i magen, kreativiteten som flödar och den ivriga förväntan. Inredningsstilen kommer att vara lite annorlunda än då vi bodde i lägenheten senast. Klassiskt, stilrent, skandinaviskt (jag tänker danskt), ljust med inslag av grått, mörkblått, mjuka färgtoner och en mix av olika material är tanken. Några av inspirationsbilderna jag har på min moodboard för tillfället:





We will be moving in to our home soon when our tenants move out in April. I´m allready planning the interior design in my head and looking for inspiration on pinterest. The planningprocess is the best thing I know when it comes to interior design. The look will be a little bit different from when we lived in the apartment the last time. Classic, simple, scandinavian (I´m thinking danish), light with grey, darkblue, soft colours and a mix of materials. 

Pictures: Pinterest