tisdag 15 april 2014

To love what you do

En TIKAU shop dag idag. Mellan varven, alltså mellan att sköta varierande arbetsuppgifter i shopen och möten med intressanta kunder, bekanta & vänner, hann jag också med ett besök hos vännen/ kollegan på Missoni Home Helsinki.  Nu hemma stannar jag till och förundras, än en gång, över att jag verkligen gör detta. Att få jobba i denna bransch jag alltid drömt om att få jobba i, i den stad jag förälskat mig i länge sedan och möta så många inspirerande människor dagligen. Fantastiskt.

Missoni Home, Bulevarden Helsingfors

A TIKAU shop day today. Various tasks and interesting meetings with both customers & friends. Also visited my friend/ colleague at Missoni Home Helsinki under a quick lunchbreak in town. Home now and I, once again, marvel over the fact that I get to do this. To work in this field that I love, in the town I fell in love with a long time ago and to meet so many inspiring people every day. Fantastic.