måndag 5 maj 2014

Snow(!)& Project Home

Jag öppnar mina sömndruckna ögon och tittar ut. Det SNÖAR! I södra Finland. I maj. På allvar!

Tackar min lyckliga stjärna att jag har en hemmakontorsdag idag. Tänker mysa omkring i mina yllesockor med tékoppen i handen. Kanske till och med vira in mig i en filt. Parallellt med pappersarbetet fortsätter Project Home med uppackning av flyttlådor, fixande och flyttande av möbler. Vår lilla morgonmålshörna i köket är så gott som klar, olika mindre målningsprojekt skall påbörjas idag och letandet av nya mattor är i full gång.
Har hängt en del vid Tikkurilas färgkartor och -prover / Tikkurila colour samples
Jakten på den perfekta mattan & mönstret / Search for perfect rug & patterns on rug
I opened my eyes this morning and looked outside. It's SNOWING! In May. Seriously! It's not normal, not even if we live in the northern parts of Scandinavia. 

I thank my lucky star for giving myself a homeoffice day today. I'm so going to do paperwork with a warm teacup in my hand. Maybe even have a throw on my shoulders. Project Home is moving along fine. Our breakfast nook in the kitchen is almost ready. Starting different smaller painting projects. The search for the perfect rugs and patterns is on.