lördag 17 maj 2014

Sunny Saturday

Landar här hemma efter en lyckad lördag. Bra slut på veckan överlag. Kvällsevent med kär kollega på Missoni Home och Thursday Dinner Club/Matresans första middag på torsdagen. Filmen A Thousand times goodnight (otroligt berörande), några vinglas och fina diskussioner igår kväll.

Lördagen har spenderats på Helsingfors Restaurang Dag i bästa sällskapet. Solen skiner fortfarande från en blå himmel och jag har köpt mina första sommarbär på Salutorget. Nu har jag svirat om till mysbyxor och skön tröja, det första jag gör -alltid- när jag kommer hem, och funderar på att korka en kall äppelcider lördagen till ära. Livets små glädjeämnen.


Home after a lovely Saturday in Helsinki visiting the annual Restaurant Day with pop-up restaurants all over the city. The sun is still shining from a blue sky and I have bought my first summerberries from the Market Square in Hki. A good end of the week all over. Missoni Home event and Thursday Dinner Clubs first dinner on Thursday. The movie A Thousand times goodnight (very moving), a few glasses of wine and good discussions yesterday evening. The small things that makes life so much better.