torsdag 11 september 2014

Design September

I vår huvudstad pågår Helsinki Design Week som bäst och det ordnas evenemang med fokus på design och formgivning runt om i Helsingfors.
En av mina Helsinki Design Week traditioner är att besöka Design Market i Kabelfabriken för att kolla in nya (och välkända) design brand och produkter, njuta av Kabelfabrikens inspirerande utrymmen och stämning. 
Den andra av mina traditioner och enligt mig höjdpunkten under Design Week är inredningsmässan Habitare. Imorgon styr jag stegen mot Mässcentrum och Habitare 2014 för en stor dos inrednings- och designinspiration.  
Passande för temat design har jag denna vecka också börjat med nya, roliga utmaningar i arbetets tecken. Sedan i måndags kombinerar jag arbetet som inredningskonsult med att jobba som inredningslärare på inredningslinjen på yrkeshögskolan Axxell. Det förefaller mig som en perfekt kombination av arbetsuppgifter. 
Helsinki Design Week is going on in Helsinki right now and events with focus on art and design is being organized around the city during the week. 
One of my Design Week traditions is to visit Design Market in Kaapelitehdas (the old cable factory in Helsinki) to check out new (and older) design brands and products, enjoy the cool location and feeling. 
The other tradition and, in my opinion, the highlight of Design Week is the interior design fair Habitare held in the Expo and Convention Centre in Helsinki. Looking forward to visit Habitare 2014 tomorrow for a huge dose of interior, furniture and design inspiration. 
Suitable for the design theme this week I have also taken on new, fun work challenges. 
As of this Monday I´m combining the work as interior consultant with lecturing in interior design for interior design students at Axxell (University of Applied Sciences). A perfect combination of work in my mind.