söndag 7 juni 2015

Helsinki in my heart

Ett somrigt Helsingfors. Sol, vind och vatten. Lång söndagspromenad vid havet i mina gamla hoods och kaffe vid Salutorget.
Varje gång jag promenerar runt bland de välbekanta byggnaderna och stadsdelarna slår det mig vilken fin huvudstad vi har. Älskade att bo mitt i stadskärnan med havet och allt det vackra omkring mig. Kan också sakna att få bo i mitt gamla grannskap då och då. Helsinki in my heart.
En fin söndag!
Summer in Helsinki. Sun, wind and water. Long Sunday walk by the sea in my old hoods and a cup of coffee in the Market Square.
Every time I walk around in Helsinki among familiar buildings and quarters I can feel proud of our lovely little capital city. I really enjoyed living right in the city centre with the sea and all the beauty just around the corner. Also miss living in my old hoods from time to time. Helsinki in my heart. 
Sunny Sunday to you all!