söndag 29 juni 2014

Rain & books

Idag har det verkligen varit sådant väder då man bara borde få sitta inne och mysa under en filt med en god bok. Grått och regnigt. Blött.
På tal om böcker så blev jag som bokälskare glatt överraskad på fredagen. Besökte Svenska teaterns Café Artist med väninnan och till min förtjusning landar mina ögon på en klassisk bokbytarhörna! En bokhylla fylld med böcker som caféts gäster läst och lämnat i bokhyllan för att återläsas av andra gäster. Plockade med glädje åt mig Anna Gavaldas roman Lyckan är en sällsam fågel som veckoslutsläsning. Härligt! Ska absolut donera några böcker till caféts bokbytarhörna när jag är i Helsingfors centrum nästa gång.


Grey and rainy in the Helsinki area today. Wet. A day when you should just stay inside under a warm blanket and read.
Talking about reading. As a real book lover I got so happy on Friday when I spotted a book swapping corner at Café Artist in Helsinki. Really like the concept of book swapping. Picked out a novel by Anna Gavalda for the weekend and I´m absolutely going to give back by leaving a few books of my own at the café.