lördag 7 juni 2014

Summer. Sun. Light. Happy faces.

Vilken skön lördag!
Sommarbarnet i mig njuter av solen, värmen, ljuset, grönskan. Människors glada blickar. Har spenderat en del av dagen hos bästis där jag inspirerades speciellt av ett par klassiska Artek barstolar. Fortsatte min dag på en Marimekko affär i Esbo. Petade på alla fina tyger och beundrade vackra mönster, färger och former. Marimekko har för mig alltid varit en enorm inspirationskälla. Ett finskt företag att vara stolt över och som alltid levererar. Resten av kvällen pysslar jag på här hemma. Ritar lite grafiska fjädrar till ateljéns öppning och mini-vernissage, flyttar runt möbler, hänger upp gardiner. Lördagshäng.
Stool 60, Artek
Marimekko fabric & pattern
Art (pencil - colour pen - ink) by yours truly
Nice Saturday. 
Summerday. Sunny, warm, light, green and happy people on the streets. Have spent a part of the day with best friend and found inspiration in two classic Artek stools in best friends home. Continued the day in a Marimekko store. Marimekko have always been one of my favourite Finnish brands, a great inspiration and a company to be proud of as a Finn. Now I'm home doing things I do when I have a day off. Sketched on some graphics/ art for atelier MINOLA's opening/ mini-exhibition, placed furniture in different places, hanged curtains. Things to do on Saturdays.