tisdag 25 november 2014

Restless soul?

Ligger hemma sjuk med feber och halsont. Är dålig på att vara sjuk. Kanske för att jag rätt sällan är så sjuk att jag tvingas stanna hemma. Kommer inte ihåg senast jag haft feber. Måste väl ta det som kroppens sätt att meddela att den behöver lite vila. Rastlös, jag?
Har här hemma hunnit roa mig med ett besök på hälsocentral, testat adventsljusen och pyntat hemmet lite inför julen. Nu står läsning av ny inredningstidning, varm svartvinbärssaft (en klassiker när man är sjuk) och Netflix på programmet.
Bored at home with a flu and fever. I´m not good at staying home sick. Maybe because I´m rarely so sick that I have to stay home. Now it´s probably my body telling me to relax a little. Restless, me?
At home I have been cheering myself up with testing the Advent candles, decorating for the Christmas season and visited the local Medical Center. Now it´s time for reading a new Interior design magazine, drinking some hot black currant juice (a classic when sick) and Netflix.