söndag 30 november 2014

Advent - calendars & Christmas times

Första advent och adventsljustakens första ljus brinner här hemma hos mig. Nu är julsäsongen officiellt öppnad!
Har till och med besökt Stockmann Helsingfors och beundrat varuhusets fina julfönster. En tradition sen jag var en liten mini-Nora på två-tre år. 
Som den julfantast jag är vill jag först dela med mig av min inspirationsbild för julen 2014. Min jul 2014 skall vara enkel, naturnära och stilig med inslag av silver, mässing, grönt och vitt.
Sen tänkte jag också i dessa juletider tipsa om tre lättlagade, stilrena och vackra julkalendrar. Gör själv en variant av kalenderidén med påsarna som man kan fylla med smått och gott.

Det viktigaste är väl kanske ändå att inte stressa eller hetsa upp sig i julivern utan njuta av allt det vackra som vi har runt omkring oss just nu. Glad första advent!
1st Advent Sunday and the first advent candle is burning in my home. The Christmas season is officially opened!
As the X-mas enthusiast I am I would firstly want to share my Christmas 2014 inspo picture with you. My Christmas 2014 will be simple, natural and elegant with accents of silver, brass, green and white.
Then I give you three ideas to simply made and beautiful advent calendars. I´m going to make one version of the calender with the gift bags myself.

The most important thing to remember, though, is not to stress and feel pressure in all the Christmas hysteria but to enjoy the season and everything beautiful around us. Joyous 1st Advent!

All pics: Pinterest