tisdag 2 december 2014

December wants

Dags för månadens önskelista. December månad, årets sista månad. Tänk att år 2014 går mot sitt slut. Redan. Så mycket som hänt under detta år. Mer om det mot slutet av året.
Min månadslista i december reflekterar naturligtvis till viss del vad jag gärna önskar mig i julklapp. Om nån tomte är intresserad.

Har länge suktat efter sköna och hållbara linnelakan. H&M Home lär leverera prisvärda linnelakan och dessa vackra ljusgråa skulle jag sova som en prinsessa i.
Brukar oftast önska mig både en ny papperskalender att bära omkring på i väskan och en väggkalender som inredningsdetalj till julklapp. Detta år har jag redan beställt Niklas väggkalender med tuffa naturfotografier, men har även slagit ögonen på duktiga grafiker Mya Rydmans väggkalender för år 2015. Så. Fin.
Och till sist, ett väldigt praktiskt önskemål. En snygg köksstege så att jag, inte världens längsta kvinna, lätt och smidigt kunde räckas till högre ställen i huset. Avsaknaden av en köksstege är ett problem när lampor ska bytas ut eller höga köksskåp skall nås. Den stilrena köksstegen/ trappstegen Step i A-modell från Design House Stockholm skulle passa bra. Köksstegen kan även användas som handdukshållare i badrummet (vink).
Monthly wishlist; December. A very practical wishlist this month.
Lovely and durable duvet covers in linen - H&M Home
A new, beautiful wall calender for year 2015- by talented graphic artist Mya Rydman
For shorter people (me). A simple, yet cool kitchen ladder - Design House Sthlm

Dear Santa. Fell free to use this list for Christmas gift purposes.