torsdag 4 december 2014

XMAS time in NYC!

Nå nuuuu kan jag berätta för er att jag har två spännande resor inbokade i december! Älskar att resa. Tycker alltid att det är lika roligt att lära mig mer om olika kulturer, träffa nya människor och besöka platser jag inte besökt förrut. Känner fortfarande samma iver jag kände som barn när flygplanet lyfter och styr nosen mot ett främmande land.

Nu i december bär det av till två städer jag besökt tidigare och har ett speciellt band till. Först blir det ett veckoslut i ett vackert och julpyntat Munchen med gluhwein, Christkindlmarkt och bayerska jultraditioner. Får dessutom äntligen träffa vänner och arbetskollegor jag inte sett på länge.

Och sedan till årets höjdpunkt. Före jul flyger jag över Atlanten till NEW YORK för att möta upp bästaste vännen som varit på utbyte i Canada hela hösten. Det blir ett kärt återseende i favoritstaden. Staden som aldrig sover. Jultider i NYC är heller aldrig fel. Som pricken på i bor min kusin även i New York, så får träffa släkt när jag är där. Kan inte vänta!!
This December I have two exciting trips booked to two cities that mean a lot to me. 
First off a weekend in beautiful Munich where gluhwein, Christkindlmarkt and other bayerish Xmas traditions awaits along with meeting friends and work colleagues I haven´t seen in a while.

And then the highlight of the year! Before Christmas I will fly over the pond to NEW YORK to meet up with my dearest friend that´s been studying in Canada this Fall. It´s going to be amazing to meet her in one of my favorite cities. The city that never sleeps. Xmas time in NYC is not wrong either. And the icing on the cake is that my cousin also lives in New York so I have the opportunity to meet family as well when I´m there. So excited!!