måndag 12 augusti 2013

First day of a new life

Har landat tryggt i ett varmt och somrigt München. Väskorna är uppackade och kläderna upphängda. Små inredningsprylar som rymdes med i mina överfulla resväskor har fått hitta en ny plats i München hemmet.
Min omtänksamma chef på Roche Bobois meddelade mig igår kväll att jag kan börja på nya jobbet på onsdagen. Så att jag har ett par dagar på mig att installera mig i min nya hemstad. Alldeles underbart. Njuter för fulla drag av två oplanerade, lediga dagar och förlängd sommarsemester. Promenerade omkring i centrum av München idag bland vackra byggnader och mängder av surrande sommarturister. Har prickat av att se en man i lederhosen, ätit en pretzel (älskar dem!) och druckit god apfelschorle. Förundras över att det är i denna stad jag ska bo en tid framöver. Känner glädjen bubbla fram över att jag äntligen är här.
En spännande start på flytten. Skumpig flygresa med Air Baltics minsta propeller plan//Scary start to the move.  Bumpy ride with Air Baltics smallest propeller plane
Dagens Instagram. Mina espadriller & Ray Bans i solen. Nya tandborstmuggarna från MondaytoSundayhome. Dalahästen har installerat sig i München hemmet. München outfit//Instagram of the day. Summer outfit & accessories. The Dala horse moved to Münich. New mugs for toothbrushes in action
I have landed safely in a summery and warm Münich. Thanks to my thoughtful new boss I have a few days to get used to my new life before the work at Roche Bobois starts on Wednesday. Installing myself in my new hometown. Walked around in the city centre today, looking at all the beautiful buildings and masses of buzzing summer tourists. Saw a man in lederhosen, ate a pretzel (love them!) and drank some good apfelschorle. I´m amazed over the fact that I´m going to live in this city. So happy to finally be here.