onsdag 21 augusti 2013

Sold!

Sålde mitt livs första Roche Bobois produkt idag! Med lite assistans och god hjälp av min trevliga kollega, men ändå! Det är en lycklig kvinna som landat här hemma efter en fin arbetsdag. Ett av mina mål för denna vecka var nämligen att sälja i alla fall en Roche Bobois produkt. Det målet har nu nåtts (bör nämnas att med god marginal, dessutom!) och jag är så nöjd. Vi firade mitt första lyckade försäljningsuppdrag med ett gott glas prosecco på kontoret - man tackar inte nej - och jag fortsatte firandet med en lång, skön promenad i parken när jag kom hem. I natt kommer jag att sova som en prinsessa.

Made my first Roche Bobois sale today! With a little assistance and good help from my kind collegue, but my first sale anyway! You have a happy and very pleased woman here right now. One of my goals for this week was to sell at least one Roche Bobois product and it´s always so rewarding to reach your goals. We celebrated my first successful sale with a nice glass of prosecco at the office - you don´t say no to a glass of prosecco - and I continued the celebrating by taking a long walk in our neighbourhood park. I´m gonna sleep like a princess tonight.  
Hann se det sista av solnedgången under min promenad. Själen vilar i dessa landskap//Did see the last of the sunset during my walk. My soul is resting in our little neighbourhood park.

Fnissar lite varje gång jag passerar den här skylten. Vandalenstraße//Start to smile everytime I pass this street sign in the hoods.
Kan garantera att det trots allt inte bor några vandaler på Vandalenstraße//I can assure you that there doesn´t live any vandals on Vandalenstraße.