lördag 17 augusti 2013

Sunday + Monday = New weekend

Kvällen är somrigt ljummen utanför, så där som augusti kvällar kan vara. Drar in den friska luften och andas djupt. Känner förnöjsamhet och lycka över att vara just här, i den här stunden. Första arbetsveckan på Roche Bobois är förbi. Detta firar jag anspråkslöst med att öppna en flaska av vårt förlovningsvin (som jag hittade i vårt vin-/alkoskåp). Höjer en skål för mig själv och vilar mina trötta fötter, mörbultade efter långa dagar i högklackat. Eftersom jag nu för det mesta jobbar på lördagar har mitt veckoslut förskjutits med en dag och jag firar veckoslut på söndag & måndag. Önskar er alla således ett riktigt skönt veckoslut! Eller "Schönes Wochenende"! som man säger här i Deutschland. Njut och sköt om er.

The evening is just as warm and lovely as evenings in August can be. I slowly breathe in the fresh air and feel so happy to be here in this moment. My first work week at Roche Bobois is over. I celebrate this by opening a bottle of our engagement wine (found in our wine-/ alco-cupboard) and by raising a glass to myself. I work most of the Saturdays, so Sunday and Monday will as from now on be my new weekend. That´s why I wish you all a wonderful weekend, or "Schönes Wochenende"! as we say here in Deutschland. 


Skål on me, skål on you! A moment ago in Villa Norrmannenplatz (as I call our apartment here in München). 
Dagens vy från arbetsbordet. Här i Roche Bobois andra showroom, på Thierschstraße//View from my office today, at the Thierschstraße showroom in Munich.


Under veckan har jag bl.a. testat Roche Bobois 3D design verktyg. Mycket coolt//During the work week I got to try Roche Bobois 3D design tool. Very cool.