fredag 10 juli 2015

July wants (& godmotherly happiness)

Emedan jag gläder mig åt äran att få bli gudmor till ett nytt litet liv, sötaste lill-killen i världen (kolla in honom i gudmors famn på instagram), levererar jag juli månads önskelista.
På den materiella önskelistan finns åter igen en hel del svart och vitt. Håller mig trogen till min stil. Denna månad inspirerar den gångna veckans resa, det myckna promenerandet och naturligtvis staden Stockholm.
Således finns stilrena förvaringsprodukter från Åhlens, brickbord samt bricka med motiv av Josef Frank och Estrid Ericson och ljusstaken Kulan från Svenskt Tenn med på listan. En affish med Stockholms arkitektur som motiv alternativt den fina kartan över Mumindalen (här inspirerad av inredningen i vännens Stockholmshem) skulle passa fint på väggarna. Inte minst väckte alla rundvandringar under resan mitt slumrande behov av ett par Nike Free skor. Till hösten skall även jag ha ett par. Länkar till inköpsställena hittar ni längst ner i inlägget.

In between the happiness to become godmother to the cutest little boy (extremly honored) I give you my material wishlist for the month of July.
A fair amount of black and white again. Staying true to my style. This month I'm also very inspired by last weeks travels, the vast amount of walking and naturally the city of Stockholm.


Smart storage w/ baskets in steel & palmleeves - Åhléns
Traytable, tray & candlestick Kulan - Svenskt Tenn
Nike Free 5.0. Perfect for walking & running - Nike 
Cool wall posters - Designfirman Gamla Stan & muminboden.se