torsdag 17 januari 2013

Bloglovin'

Många frågar så nu svarar jag. Läser massor bloggar själv, älskar att blogga & skriver även mycket privat, läser böcker i mängder, får jätte mycket ut av andras skrivna tankar & åsikter (helst positiva) och tycker speciellt mycket om starka kvinnors bloggar, helt enkelt för att de inspirerar mig så enormt. Bloggar jag väljer att läsa nästan dagligen är: Svenska Blondinbella och Elaine Eksvärd samt finlandssvenska Micko Sonck, Johanna Nyberg (Johannas moments), Malenami, Linn Jung, Hanna Stigzelius (f.d. Hanna Finne), gudsonens mamma Camilla Berghäll, Sabine Smeds, Hannah Bergroth, Krista Siegfrieds, Taikuri (Danni Paalosmaa). Herrarna OddWay och Niklas Gerkman är också bra. Utöver dessa bloggar läser jag även många andra bloggar. Också på andra språk. Inga namn förglömda. Jag tackar även storligen mister Nalle Valtiala (& mamma och pappa) för mitt skriv-och läsintresse, han är den bästa modersmålsläraren jag någonsin haft.
//A few blognames here in Finland and Sweden I choose to read almost every day. Strong positive women and men that always inspire me. Love.