lördag 26 januari 2013

Sköna lördag

Pojkvännen jobbar utomlands och flyger runt på arbetsresor titt som tätt. Alltså får jag klara mig för mig själv här hemma ganska mycket. Jag har inget emot att pyssla på här i Finland med mina projekt, tycker tvärtom att det kan vara rätt så skönt. Som tur är vi båda så pass självständiga (eller egensinniga?) att vi trivs med att vara lite ifrån varandra nu som då. Det passar helt enkelt oss väldigt bra i detta livsskede. Denna gång sträckte sig arbetsresan/ tiden ifrån varandra över tre veckor och även för min luttrade själ kan detta vara på gränsen till för länge. Idag har vi äntligen fått njuta av att ta igen förlorad tid. Programmet har bestått av lördagsbrunch a'la Casa P-C, ispromenad utanför Tölö och Fölisön med obligatoriskt besök på originella lilla Café Regatta och hemmalagad middag. Inte en väldigt glamorös dag, men ack så mysig och välbehövlig. Ps. Fick t.o.m. in lite egen-tid på O.P.I Nail salon. Denna gång var det duktiga Janne som fixade mina naglar.



This day has been a cozy day taking again time apart. My man is away on businesstrips from time to time and we have grown accustomed to being apart and doing our own things when we are not together. We are independent (or crazy?) enough to even enjoy the time apart. It works for us right now. Today the taking-again-lost-time programme have been brunch a'la Casa P-C, walking on the ice in Helsinki, outside Töölö and Seurasaari, with a little stop at tourist attraction and original & tiny Café Regatta (go there if you stay in Helsinki sometimes!) and at home dinner. Not so glamorous but much needed and so nice. Ps. Even managed to get in a little alone time doing my nails at O.P.I Nail salon again. Nails done by skilled Janne this time.